tune up yamaha jupiter z 09 gresik
Primitive class or a crowded arena down jockey made a junior, now began to bloom. Because the participants are no longer the tuner and junior jockey, tune up yamaha jupiter z 09 gresik but a number of famous names in this class follow-up plunge. Sip it, class 115 cc made precision tuner event pitted the all-gathering part of this limited.
Kinds of Jupiter-Z korekan Yazid successful in the classroom duck 115 cc 4 stroke beginner and incorporated in the Green Racing Team Desk team. Through Ikhsan Unyil the jockey, record the time capable of carved 8.8 seconds. What's the secret?
Noken as a special device, Yazid use MCS products are believed to still license the Japanese. Profile of the metal looks different with Noken as local. The design is also already fat. If aligned with Noken as Jupiter-Z, the design is more about 2.2 mm thick. "So the use of special Noken as this, I just cut free timing noken in 1.2 mm and 0.8 mm ex noken," said Yazid. In total, he added, duration Noken as being in 278 degrees.
In order for the program from noken not redundant serve fresh gas supply of 28 mm Keihin PE, for his use of Yazid entrust valve on valve 28 mm (in) and 24 mm (ex). Then backed up a single valve springs with oval contour model combustion chamber. tune up yamaha jupiter z 09 gresik, Medium cylinder block was used as a medium to enhance the compression pressure, through cylinder block cutting lip 2.5 mm.
Izumi piston engine capacity supported 52 mm were added at the thrast piston grout to smooth cylinder lubrication. Output power at high rpm ready bergasing this, the more fit seconded fly wheel 400 grams on the outside of the primary teeth.
Rotor offset fulser lighters are still wearing orsi Jupiter-Z without the magnet, the lighter weight as well. It's just the pick-up coil length from 46 mm to 38 mm be trimmed front coil pickups. To customize the program BRT CDI ignition Master Chip's Charisma. Create an increasing supply of electric current at high voltage, Yazid also apply coil-owned Yamaha YZ-125.
Typical korekan to pursue high rpm is more extreme after the use of dental seconded light ratio. Teeth 1 (36-13), 2 (23-17), 3 standard and 4 (20-22). Performance 1st gear hard luggage because it is too light, just make Ikhsan special. Teeth 1, used as a platform for fast pit bike tracks.
Rhythm gear ratio Special 115 cc class, has grip like that and not be changed, in terms of engine capacity. tune up yamaha jupiter z 09 gresik, "The reason that was made even longer, the teeth 3 and 4 so it runs out of power," believe Yazid who went 13-33 with the use of the final gear to the track's 201 meters. | Pid
yamaha jupiter Tindak pembalap boyolalitune Facebook yamaha jupiter z 09 gresik
kelas Primitif atau arena ramai turun joki dibuat SMP, kini mulai marak. Karena peserta tidak lagi tuner dan joki SMP, tune up yamaha jupiter z 09 gresik tapi sejumlah nama terkenal di ini terjun mengikuti kelas-up. Sip itu, kelas 115 cc dibuat presisi acara tuner diadu bagian semua pertemuan-ini terbatas.
Jenis Jupiter-Z korekan Yazid sukses di kelas bebek 115 cc 4 pemula stroke dan tergabung dalam Green Racing Team tim Desk. Melalui Ikhsan Unyil joki, mencatat waktu yang mampu diukir 8,8 detik. Apa rahasianya?
Noken sebagai perangkat khusus, Yazid menggunakan produk MCS diyakini masih lisensi Jepang. Profil logam terlihat berbeda dengan noken as lokal. Desainnya juga sudah lemak. Jika selaras dengan noken as Jupiter-Z, desain lebih sekitar 2,2 mm. "Jadi penggunaan noken khusus seperti ini, saya hanya dipotong waktu bebas noken di 1,2 mm dan 0,8 mm noken ex," kata Yazid. Secara total, ia menambahkan, durasi noken as berada di 278 derajat.
Agar program dari noken tidak berlebihan pasokan gas melayani segar 28 mm Keihin PE, untuk penggunaan nya Yazid mempercayakan katup pada katup 28 mm (in) dan 24 mm (ex). Kemudian mundur single valve pegas dengan model kontur ruang bakar oval. tune up yamaha jupiter z 09 gresik, blok silinder Menengah digunakan sebagai sarana untuk meningkatkan tekanan kompresi, melalui pemotongan bibir silinder blok 2,5 mm.
Piston Izumi kapasitas mesin didukung 52 mm ditambahkan pada piston nat thrast untuk kelancaran pelumasan silinder. Daya output di rpm tinggi siap bergasing ini, lebih fit diperbantukan roda terbang 400 gram pada bagian luar gigi primer.
Rotor offset pemantik fulser masih memakai orsi Jupiter-Z tanpa magnet, bobot yang lebih ringan juga. Hanya saja pick-up koil panjang dari 46 mm sampai 38 mm dipangkas pickup koil depan. Untuk menyesuaikan program CDI BRT pengapian Guru Chip Karisma. Buat pasokan meningkatnya arus listrik pada tegangan tinggi, Yazid juga menerapkan koil milik Yamaha YZ-125.
korekan khas untuk mengejar rpm tinggi lebih ekstrim setelah penggunaan rasio cahaya gigi yang diperbantukan. Gigi 1 (36-13), 2 (23-17), 3 standar dan 4 (20-22). Kinerja 1st gear keras bagasi karena terlalu ringan, hanya membuat Ikhsan khusus. Gigi 1, digunakan sebagai platform untuk trek sepeda pit cepat.
Rhythm gear rasio Khusus kelas 115 cc, memiliki pegangan seperti itu dan tidak akan diganti, dalam hal kapasitas mesin. tune up yamaha jupiter z 09 gresik, "Alasan yang dibuat lebih lama, gigi 3 dan 4 sehingga kehabisan tenaga," percaya Yazid yang pergi 13-33 dengan penggunaan gigi akhir jalur itu 201 meter. | Pid
0 comments:
Post a Comment