MODIFIKASI YAMAHA SCORPIO FOR TOURING

gambar modifikasi yamaha scorpio touring
if Yamaha Scorpio is special in the eyes of the lovers of touring. In addition to the large capacity engine in its class to date, the mainstay product of PT Yamaha Motor Kencana Indonesia (YMKI) is also fine in terms of chassis. Indeed cucok for enthusiast roaming between cities.

But not for Singgih Revelation is none other in the context turinger still true. "Views should be slightly modified. Particularly in the legs and body. dashing impression must be clarified," says Revelation is based on seputaran Jl. Distended Raya, South Jakarta.

Concept and design of the output select genuine Italian products. Benelli 756. In the hands of Ward heart of the home modifications Gandul 2Wheel Custom (G2C). Benelli 756 engined yamaha Scorpio ready tilled.
"Not until the change order. Because the concept does not change the total, only a few parts and custom moge waste are needed,"said Ward of the workshop on Jl. Gandul Krukut Ambara, Cinere, Depok, West Java.
For customized swing arm, Ward still maintaining a true hallmark sport. "The model swing arm is still created as closely as possible to the original concept. But of course with the appropriate size with the chassis Scorpio,"added the modifier was friendly.
Talk of the body, certainly qualifies as a sturdy and simple. Form of a custom tank, the top bit soar. While the side-bending full of sharp bends."The advantage of this tank model can accommodate more gasoline. Especially for daily use and touring. Very useful than select tongkrongan Jap's style or supermoto," says builder who change model nyerempet into bald haircut. That is, there is little hair.
Leisure time touring there in front of the sector. Sok upside down Aprilia RS125 love damping more subtle. "As komstir owned Aprilia changed. Diesuaikan Scorpio's smaller," he explained.
Close Solution Framework

Benelli 756 original, do not use the side frame. Or known by the twin spar chassis beam. To outsmart the framework of the invisible side of Scorpio, by Ward made ​​a kind of airscoop. Like the wind hole right beside the left and right chassis.

"Actually, still follow the concept of Benelli. So look right and fit. Moreover, the framework of Scorpio small side, unlike the V-Ixion or Byson. So better shut," said Ward.
Forms airscoop built like a triangle upside down from 0.8 mm galvanized plate material.
Here are additional Footstep boncenger custom. Same goal, to cover the bottom of the frame side. With silver paint color, felt more unified with an arm which is also wrapped in a similar color



jika Yamaha Scorpio khusus di mata para pecinta wisata. Selain mesin kapasitas besar di kelasnya sampai saat ini, produk andalan PT Yamaha Motor Kencana Indonesia (YMKI) juga baik dalam hal chassis. Memang cucok untuk penggemar roaming antar kota.


Tapi tidak untuk Singgih Wahyu tidak lain dalam konteks turinger masih benar. "Tampilan harus sedikit diubah Khususnya di kaki dan tubuh.. Gagah kesan harus diklarifikasi," kata Wahyu didasarkan pada seputaran Jl. Buncit Raya, Jakarta Selatan.

Konsep dan desain output memilih produk Italia asli. Benelli 756. Di tangan hati Ward dari rumah modifikasi Custom 2Wheel Gandul (G2C). Benelli 756 bermesin yamaha Scorpio siap digarap.
"Tidak sampai urutan perubahan. Karena konsep tidak berubah total, hanya beberapa bagian dan limbah moge adat diperlukan," kata Ward dari lokakarya di Jl. Ambara Krukut Gandul, Cinere, Depok, Jawa Barat.
Untuk lengan ayun disesuaikan, Ward tetap mempertahankan ciri khas olahraga sejati. "The swing arm model masih dibuat semirip mungkin dengan konsep asli Tapi. Tentunya dengan ukuran yang sesuai dengan chassis Scorpio," tambah pengubah itu ramah.
Bicara dari tubuh, tentu memenuhi syarat sebagai tempat yang kokoh dan sederhana. Bentuk tangki custom, bit atas melambung. Sedangkan sisi-membungkuk penuh tikungan tajam. "Keuntungan dari model tangki dapat menampung bensin lebih Khusus untuk penggunaan sehari-hari dan tur.. Sangat berguna dari gaya pilih tongkrongan Jap atau supermoto," kata builder yang berubah nyerempet model menjadi model rambut botak. Artinya, ada rambut sedikit.
Waktu luang tur ada di depan sektor ini. Sok upside down Aprilia RS125 cinta redaman lebih halus. "Aprilia Sebagai komstir dimiliki berubah. Diesuaikan Scorpio lebih kecil," jelasnya.
Solusi Tutup Kerangka

Benelli 756 asli, jangan gunakan kerangka samping. Atau dikenal dengan balok sasis tiang kembar. Untuk mengakali kerangka dari sisi tak terlihat Scorpio, oleh Ward membuat semacam airscoop. Seperti hak lubang angin di samping kiri dan kanan chassis.

"Sebenarnya, masih mengikuti konsep Benelli Jadi lihat. Kanan dan fit. Selain itu, rangka sisi Scorpio kecil, tidak seperti V-ixion atau Byson Jadi lebih baik diam,." Kata Ward.
Formulir airscoop dibangun seperti segitiga terbalik dari 0,8 mm bahan plat galvanis.
Berikut adalah custom footstep boncenger tambahan. tujuan yang sama, untuk menutupi bagian bawah sisi bingkai. Dengan warna cat perak, merasa lebih menyatu dengan lengan yang juga dibungkus dengan warna yang sama

0 comments:

Post a Comment

Followers

Archives